Kukicha Japanskt Treårstea <3


JAG ÄLSKAR DET HÄR TEET!! ;U; <3333

Det är min absoluta favorit :'3 och hihi!
jag har 3 stycken! *w* aksjkngksgioehelh!!


Det luktar som kaffe men smakar inte som det ^^ utan har en ganska svag rostig smak,jag gillar inte kaffesmak så för mig e de awesome 8D haha men jag tycker ni ska testa det! :D

Lite info;

Kukicha te tillverkas under hösten när den sista teskörden äger rum och nivån av koffein är som lägst. De små kvistarna, stjälkarna och några torkade blad plockas från tebusken.  De får åldras och torkas innan de ångas för att göra dem mjuka. Sedan får de genomgå en traditionell process som innefattar fyra olika rostningar i vedeldade järnkittlar. Den här tålmodiga och ceremoniella rostningen utvecklar långsamt den särskilda smak och arom som har gjort Kukicha teet så populärt bland dem som verkligen uppskattar naturlig mat. Löst te är det traditionella sättet att brygga en tillfredsställande kanna te när som helst. Kukicha, även känt som "kvistte", har den lägsta nivån koffein av de traditionella teerna; Kukicha te innehåller 90 procent mindre koffein än vanligt bryggt kaffe. Det är lugnande och balanserande med en rik smak och är den perfekta avslutningen på en måltid.

Kukicha te framställs på samma uråldrig traditionella sätt som skett i århundraden. Hälsosam dryck för både kropp och själ.Teet har sex gånger mer kalcium än komjölk och 2 ½ gånger mer vitamin C än apelsin. Det hjälper blodet bli mer basiskt. När vi är uttröttade friskar det upp och stärker oss. Det är välgörande för människor som lider av infektion i urinblåsan, hjärtåkommor samt matsmältningsbesvär. Det är en god hälsosam dryck för alla, även barn. Främjar även matsmältningen.

Drick närhelst du vill. På sommaren kan du dricka det kallt med lite citron och rissirap (yinniesirap).
Kommentarer
Postat av: Linnea

Så söt du är gmn!! <3

2011-12-28 @ 01:34:18
URL: http://vemsomhelstmenintedu.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback